Utisci

Šta ste propustili na Četvrtom Sarajevo PR Open-u

Četvrti Sarajevo PR Open, u organizaciji agencije Prime Communications o temi “Novi mediji na stari način – Online konverzacija i Social web” okupio je 50 PR praktičara i novinara iz Bosne i Hercegovine, kao i stručnjake za online komunikaciju iz regije koji su na ovom jednodnevnom PR skupu razmijenili svoja iskustva o značaju komunikacije na internetu.

Pored učesnika u sali hotela Sarajevo konferenciju su pratili mnogobrojni korisnici Twitter-a iz regije koji su aktivno učestvovali u diskusiji, postavljali pitanja i prenosili utiske sa konferencije. Preko 750 tweetova na #sapro pred konferenciju, u toku predavanja i nakon skupa su pokazatelj da je interesovanje za dešavanja oko Sarajevo PR Open-a u regiji bilo zaista veliko.

Dragana Đermanović, jedna od najistaknutijih praktičarki on line PR-a u regiji sa multidisciplinarnim obrazovanjem koje uspješno koristi u primjeni strateškog implementiranja online komunikacijskih trendova u struku odnosa s javnošću, prisutne je zapravo počastila njoj svojstvenim interaktivnim prezentiranjem teme “Online reputation – nice and easy”. O tome kako se koristiti prednostima i alatima za podršku poboljšanju komunikacija kompanija putem internet kanala Dragana zna mnogo i dio svog vrijednog znanja uspjela je prenijeti prisutnima. Tako ni oni sa više iskustva nisu ostali “nenadograđeni” rečenim u Draganinom izlaganju.

Internet komunikacija je obavezno dvosmjerna i to uključuje puno učešće kompanija u sferi interneta, ali šta zapravo ulazi u opis participiranja u ovoj komunikaciji? Dragana je objasnila kako je danas participacija nemoguća bez konzumiranja sadržaja i njegove produkcije. Ovo je povezan sistem jer da bismo se reputacijski pozicionirali gdje želimo, moramo istražiti kome govorimo, gdje govorimo i na koji način. Ova participacija ima svoje zakonitosti i treba biti pažljiv jer je greške teško ispraviti. Sve što je na internetu ostaje zauvijek i nemoguće je izbrisati. Realno vrijeme je sada novi Prime Time, i traje 24 sata na dan.

O tome koliko je važno znati iskoristiti ovaj široki prostor 24/7 primetime-a namjesto večernjih televizijskih programa za politička pitanja, govorio je jedan od prvih korisnika interneta u regiji, Marko Rakar, evropski priznati konsultant, stručnjak za internet, nove medije i politiku, i dobitnik međunarodne nagrade za demokraciju za 2009. godinu “Top 10 who are the changing the world of politics on the internet.

Primjer američkih političara (tačnije njihovih konsultanata), pokazuje kako su oni odavno shvatili značaj interneta za komuniciranje svojih ideja, za strateška djelovanja na biračko tijelo ali i prikupljanje važnih informacija za usmjeravanje daljih djelovanja. To da će se revolucija desiti na internetu, moć demokratizacije koju on nosi i činjenica da političare sa margina u kratkom roku može smjestiti na prva mjesta političkih trka, Rakar je praktično provodio i na hrvatskoj političkoj sceni. Hrvatske internet kampanje i interaktivne multimedia aplikacije koje je Rakar prezentirao, u Bosni i Hercegovini su još uvijek nepoznanica.

A kako su bh. političari (ne)uspješno iskoristili internet u svojim predizbornim kampanjama za razliku od zapadnih susjeda, pratio je Gordan Petrović, bh. bloger i “twitteraš”, te je predstavio poraznu statistiku za bh. internet političku scenu. Tako je skoro četvrtina (23%) stranaka u BiH bez ikakve web stranice, pa nije ni za očekivanje strateška aktivnost u komuniciranju sa biračkim tijelom putem interneta, na kojem tek 19% stranaka ima Twitter naloge koje koriste za promicanje stranačkih ideologija, ali ne i informisanje birača koji su tražili stranačka rješenja za pojedine teme putem ključnih hash tagova.

O samoj važnosti društvenih medija u komunikaciji zaposlenih, govorila je doc. dr. Danijela Lalić. Koliko se svijet rapidno mijenja, koliko se mijenja smisao komunikacije kao i komunikacijski kanali doprinosi i promijenjenim ulogama lidera, menadžera i podređenih. Birokratija u svom klasičnom obliku skoro potpuno napušta poslovni svijet. Mijenja je transparentnost, izloženost informacija; grupe se formiraju same, dakle manje je kontrole, ali s obzirom da se poslovnim zadacima pristupa po vlastitom nahođenju i želji – kontrola nije ni potrebna, a sam učinak je efikasniji. Zapravo živimo u vremenu kada iskustvo i vlastita požrtvovanost određuju našu poziciju, a ne diploma ili lažne preporuke. Ipak, postoji hijerarhija, ali je demokratičnost koja je dio naših društvenih života omogućila da njome napreduju samo oni koji su spremni i voljni uzeti više iz širokog spektra danas za sve otvorenih informacijskih izvora.

Panel diskusija “Internet i građansko novinarstvo”

Završna panel diskusija bila još jedna prilika za učesnike da postave pitanja predavačima i razjasne svoje moguće dileme o tome kako komunicirati i kako ostvariti dijalog sa ciljnom grupom. Pored predavača konferencije, panelistima se pridružila i Hana Kazazović aktivna blogerka, poznata u online zajednici kao Cyberbosanka, koja je govorila svojim iskustvima i koliko je blog znatno promijenio njen život i status u zajednici. Činjenica da je imala i pozitivne i negative posljedice pisanjem bloga je potvrda da je online zajednica u BiH sve uticajnija i da je i offline zajednica više ne može ignorisati.

U skladu sa temom panela otvrila se i diskusija o tome koliko je Internet i mogućnost da svaki građanin može preuzeti ulogu novinara i objabvljivanjem neke informacije u stvarnom vremenu kada se sve dešava može uticati i na klasične medije.

Preuzimanje i prelivanje informacija ili objave koje novinari tradicionalnih medija pronalaze na Internetu je sve češća pojava.

Panel diskusija je bila i prilika da se u razgovor dodatno uključe i blogeri iz publike koji su predstavnicima kompanija objasnili kakav pristup se traži i zahtjeva na Internetu. Zaključak je svakako bio da ljudi žele komunicirati sa ljudima, osjetiti da sa druge strane ima osoba koja ih razumije i koja se interesuje za njihove potrebe.

Utisci sa Sarajevo PR Open-a

Konverzacija, dijeljenje znanja i prenošenje utisaka nastavljeno je i nakon održanog PR skupa. Blogeri koji su prisustvovali konferenciji su svoje utiske podijelili kroz postove i na taj način omogućili svima koji nisu bili u mogućnosti da prisustvuju Sarajevo PR Openu da osjete djelić pozitivne atmosfere.

“The Economist je svojevremeno predstavio sjajan naziv – Yugosfera. i mogu vam reći da mi je baš dobro sjeo kako u uho, tako i kao koncept prostora na kojem govorimo sličnim/istim jezicima, uživamo u gotovo identičnim specijalitetima i volimo se od srca nasmijati. Sarajevo PR Open, u svom 4. izdanju, bio je još jedno okupljalište dobrih ljudi i još boljih ideja na jednom mjestu”, istakao je Krunoslav Vidić.

“Svakako bih u ovoj priči mogao izdvojiti naše predavače na PR Openu koji će se sigurno i sami prepoznati. Odlično predavanje održali su @mrak i @gagadjermanovic. Dok je @mrak držao svoje predavanje razmišljao sam koliko zaista taj čovjek ima znanja i šta od svega toga uopšte želi podijeliti s nama ali i koliko će nam ostati trajno skriveno dok ne zavrijedimo trenutak njegove pažnje i znanja”, Tarik Kapetanović.

“Šta reći na kraju osim da jedva čekam neku sljedeću priliku za ovakvu vrstu druženja. Nakon što sam u univerzum nedavno poslala molbu da mi bar jednom omogući da osjetim kako je to biti dio bilo kakve većine želja mi se ostvarila. Bila sam u većini, među ljudima koje zanimaju iste ili slične stvari, među ljudima koji stalno rade na sebi, koji uvijek žele više, bolje i koji se ne ustručavaju da daju veliki dio sebe radi ostvarivanja tih ciljeva”, napisala je Hana Kazazović (@cyberbosanka) na svom blogu.

Korisne savjete dobili su i učesnici konferencije koji nisu bili aktivni na Twitter-u tokom predavanja ali su svojim dolaskom pokazali da su već odavno prepoznali značaj pravilne komunikacije i uspostavljanje dijaloga sa online zajednicom i sam dolazak i želja za edukacijom je svakako za pohvalu.

“Već tradicionalno, Sarajevo PR Open nas uvijek i iznova oduševi konceptom i tematikom edukatvnih konferencija. Na inovativan način, Sarajevo PR Open donosi, nameće svjetske trendove na naše prostore. Za mene osobno, ova konferencija je izvor velikog broja novih informacija, alata, novih kontakata tj. mreža ljudi koji će mi zasigurno korstiti, olakšati i učiniti kvalitetnijim posao kojim se bavim. Koristi priliku pohvaliti organizaciju PRIME tima, odabir gostiju predavača kao i fantastičnih tema”, istakla je Almira Huseinović, PR menadžer Vanjskotrgovinske komore BiH.

“Za kompanije je važno da ključni ljudi – upravljači – shvate značaj društvenih medija. Komunikatori i ljudi iz marketinga to shvaćaju, ali ne donose odluke. S druge strane, to ne znači da komunikatori ne treba da insistiraju na pokretanju stvari i događaja u vezi sa social media sferom, pa je nešto kao što je Sarajevo PR Open definitivno dobra konferencija i u pravom trenutku se dešava kako bi se svijest što više stimulisala jer vjerujem da i 80% onih koji dođu iz korporacija na ove događaje, nisu u stanju da uspostave korporativnu komunikaciju na društvenim mrežama. Sarajevo PR Open je pravovremen odgovor na takvo stanje”, Elmira Omerović, PR menadžer Sparrkasse Bank.

Svi koji žele da se uključe u diskusije i razmjenu iskustva sa Sarajevo PR Open ekipom mogu da nam se pridruže ma:

Društveno odgovorna akcija

Kao i na prethodnim konferencijama i IV Sarajevo PR Open je imao svoju društveno odgovrnu akciju. U skladu sa temom PRIME tim je odlučio da pozove sve male nevladine organizacije da na zid Sarajevo PR Open Facebook fan page-a napišu razlog zbog čega žele biti aktivniji na Internetu. Nevladinoj organizaciji sa najboljim razlogom agnecija PRIME Communications će besplatno dizajnirati novu web stranicu i uraditi obuku o online komunikaciji. Više informacija možete pronaći ovdje. Konkurs je otvoren do kraja godine.